Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-08, 11:38   #56
smilefjes
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

Hei nike :-)
Jo, jeg tror nok ikke det bare er platå som gjør at vekta ikke daler mer - på ed spiser man helt ned i 750 kalorier per dag, så da stuper jo kiloene uansett hva man finner på...

Men jeg kjente at sånn kan jeg ikke ha det. Treningen min er viktig for meg, og jeg nekter å gå rundt sulten og frossen i et kappløp mellom motivasjon og vektnedgang mens bena kjennes som bly. Så legen satte meg opp til fase tre der jeg er nå. Der trives jeg jo kjempefint - det er også mye mer kalorier, også begynner jeg å kjenne trangen og overskuddet til trening igjen. Men med mer kalorier - ikke så mye vektnedgang.

På den annen side - jeg har slitt litt med at jeg har kommet ut av ketosen et par ganger siden jeg la om også, så det kan også godt være det som gjør at vekten står litt akkurat nå. Jeg tar det egentlig med ro jeg. Ser at ketosen er fin igjen nå, og det sammen med at jeg trives med maten og er glad i å trene igjen skal nok gjøre susen etterhvert. Jeg ser jo i speilet også at det skjer ting med meg.
Så foreløpig har jeg vel lagt meg på at nå over sommeren skal jeg konsentrere på å overvåke at ketosen holder seg sterk og fin - jeg fant ut at jeg går ut av ketose veldig lett, den ene gangen var det ikke mer enn kjøttdeig krydret med taco-krydder som gjorde det, og på å ha det fint og bra.

Jeg har jo levd lavkarbo i mange år, men ikke så langt ned som i ketose, så den ser det ut til at kroppen trenger litt tid på å skjønne seg på. kroppen min er igrunnen litt treg den fra naturens side :-)

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat