Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-08, 15:05   #26
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Smerter i lår og oppover mot hoftebein - mangnesium-mangel?

Hei Vibeke,
så flott at magnesium hjelper. Hvor mye tar du?

Blant ketolysekurens kosttilskudd er 1 tablett med magnesium som skal tas om kvelden. På boksen står det at den inneholder 200 mg ("tilsvarende 70% av referanseverdi", vet ikke hva det siste betyr). Det kan kanskje angi hva som er passende dose, i alle fall i ketose?

I tillegg anbefales det i ketolysekuren 1 tablett selen-sink med vitaminer til lunsj. (Den inneholder i tillegg til sink og selen: C-vit., E-vit., vitamin B-6 og vitamin A RE.)

Og 1 tablett krom-kalium med vitaminer og mineraler både til morgen og middag. (Den inneholder i tillegg til krom og kalium: vit B2 (riboflavin), vit B-1 (tiamin), folinsyre, biotin, kalsium, kobber og mangan.)

Jeg er mye plaget med giktiske smerter (forverres pga vær og feil mat) og belastningsskader i knær og ankler. Synes det hjelper med Lyprinol-kapsler som jeg kjøper på helsekosten, og har snakket med mange andre som synes de hjelper.

Du trenger ikke ta ingefær som kapsler! Både ingefær og gurkemeie er gode kryddere i matlagningen - og så hjelper de litt på leddsmerter.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat