Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-08, 15:19   #7
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg gi 1 åringen?

Ser lurt ut med grovt brød med proteinpålegg. Jeg har smør på og hakker opp fårepølse og skinke.

Til middag, så er jo hjemmelagde minikjøttboller i ulike variasjoner lurt. (Medisterdeig, kjøttdeig, karbonadedeig, lammekjøttdeig, kalkunkjøttdeig osv, på den måten serverer du ulike smaker i samme varianter, så selv om det er barnevennlige varianter, så er det ulike smaksvarianter som hjelper på til at de ikke skal utvikle seg til å bli kresne). Ellers, så er jo gryterett i ulike varianter også en god ting. Vi lager endel gryteretter med kjøtt i små tynne biter sammen med grønnsaker i passelige biter ofte lurt å ha annanas i også, og så har vi litt ris på siden til dem som vil ha det (blir ofte kastet, men det smakes litt i allefall) her kan det også varieres med ulike kjøttyper.

Taco er en slager her i huset. Der har de jo grove lefser, og man trenger jo egentlig ikke det heller. Lillebror spiser kjøtt og mais og agurk, han elsker cherrytomater, og ananas. Salat er så som så, jeg lurer litt på å prøve å endre konsistensen på den gjennom å hakke det litt opp i en foodprocessor, men jeg har ikke kommet så langt enda. Grove pitabrød med fyll er et godt alternativ.

Pannekaker i foodprocessor med forskjellige grønnsaker i er lurt (grønnsaker, egg, havregryn, litt kanel, og smeltet smør). Gjerne med stjernebacon i småbiter i slik at det blir fleskepannekaker).

Ellers, så er jo pølser og karbonader gode måltider sammen med agurk og cherrytomater. Vi har vært så utspekulerte at vi har servert laksepølsene uten å si hva det var. Storebror spiser dem uten å ense noe, mens lillebror spytter dem ut igjen (han likte tosk, men ikke laks, så det kan jo ha en sammenheng). Stekt fiskepudding med råkost/rå gulrot/ gulrotjuice til.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat