Sv: Eksempel på lavkarbo
Hei
Jeg begynte på eurodiett fase 3, uten produktene, og nå har jeg kommet inn i en rutine hvor jeg nok er i en generell lavkarbo-diett. Jeg teller ikke karbene, så vet egentlig ikke helt hvor mye jeg spiser om dagen, men ca 50 - 80?
På eurodiett, som skal munne ut i fedon Lindbergdietten, spiser man ikke så mye fett som jeg ser man gjør på de andre kurene her. Fettet får jeg i form av nøtter, olje, avokado. Bruker også litt lettrømme og fløte når det føles naturlig. Jeg går ned ca 2 kg i måneden på dette, men jeg tar også metformin som skal hjelpe insulinet mitt til å virke. jeg er veldig fornøyd med dette kostholdet. En helt vanlig dag for meg er slik:
frokost: to kokte egg m urtesalt og agurk eller noe
Mellom: eple, nøtter (mandler), cc og kanel
lunsj: middagsrester, f eks kylling, kotelett etc, eller en salat gjerne med fetaost
middag: kotelett, linsesuppe
kvelds: appelsin med vaniljekesam
Jeg spiser foreløpig ikke noe brød, men når jeg er nede i normalvekt (7 kg til), skal jeg begynne med litt, men ikke mye. Man må vel kjenne etter selv.
Det som er helt vesentlig for meg for å få vektnedgang, er trening. Jeg går endel hver dag (har hund), også trener jeg yoga to ganger i uka. Av og til en liten svømmetur.
Lykke til!
|