Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-08, 11:36   #21
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Jeg har hatt en forunderlig opplevelse de siste ukene som jeg gjerne vil dele!
Jeg har hatt et oppdrag på jobben der logisk tenkning har vært ganske essensielt, og etterhvert enkle regnestykker også, for å kontrollere tall etc. Akkurat det siste var jeg ikke klar over før jeg kom dit. Jeg kan nemlig huske tall, men jeg forstår dem ikke.
Jeg fikk beskjed ganske tidlig på barneskolen om at jeg hadde dyskalkuli, altså tallblindhet som viste seg i form av dårlig tallforståelse, på den måten at å legge sammen tallrekker for meg kun ble overkommelig ved å lære seg noen regler utenat uten at jeg nødvendigvis forsto hva jeg gjorde.
Da denne utfordringen på jobb kom, så kan jeg ikke si at jeg har vært "utsatt" for noe særlig matematisk å snakke om på maaaange år. Og den store overraskelsen kom da tallene ikke hoppet rundt foran øyenene på meg i samme grad som før, jeg så og forsto tallene langt bedre enn hva jeg har gjort tidligere.
Jeg tror at sånne hindre som tall- og ordblindhet er helt reelle, men at man kan trene seg opp til å overkomme det i varierende grad fra individ til individ, men en av de beste forutsetningene må jo være å ha god konsentrasjon, noe jeg absolutt får fra lavkarbokosthold.

Og da jeg først var inne på tanken, så slo det meg at jeg har hatt så mye mindre problemer med å telle og regne ut karbohydrater, men det har liksom ikke slått meg at det var enklere nå enn før. Om dere skjønner...!

Måtte bare fortelle dette, for det er jo temmelig fantastisk for meg som har hatt dette som en jævel på nakken, noe som førte til at jeg ikke fikk studiekompetanse før etter to runder som privatist, ikke minst som har satt store kjepper i hjulene på meg som musiker som ikke er i stand til å lese noter om det så sto om livet. Så nå skal jeg slenge meg over musikkteorien og se om det samme skjer her. Bare helt fantastisk dette, altså!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat