Sv: Økt kolesterol og leververdier
Opprinnelig lagt inn av lill, her.
Iflg boken skal kolesterolet heller gå ned på denne kuren, men mitt har gått opp fra 5.4 til 6.3. Jeg har spist MYE salat og grønnsaker generelt + tatt vitaminene mine.
Leververdiene mine har også økt, ASAT var visst en forhøyet.
Noen som kan hjelpe meg med hva dette betyr? Bør jeg slutte med ketolyse?
Min lege bare føyset det vekk og sa "ingen grunn til bekymring". Men det må jo være noe galt når det går feil vei?
Jeg gjorde det samme som deg lill. Har alltid hatt lavt kolestrol (sånn passe) men etter noen uker på ketolyse hadde det gått opp til 10 med LDL 7,3
Jeg fikk streng beskjed av min lege om å slutte med ketolyse, men jeg fortsatte i flere uker her, fordi "alle" sa det var forbigående. Dessverre, det var det ikke 
Har fått kolestrolsenkende tabeletter, men strever det jeg kan for å klare å få det ned på egenhånd. Dvs fettfattig kost.... Er kjempespent på hvordan det går nå, skal ta nye prøver om noen uker.
Jeg sendte Dr.Torkil spørsmål både her og via PM, men fikk aldri noe svar. Dermed turte ikke jeg å ta det ansvaret selv for min egen helse. Jeg har en super fastlege, og valgte å lytte til henne. (Hun kjente til ketolyse via andre pasienter)
Dette er ikke noe råd til deg, jeg var nok like usikker. Det er bare for å fortelle hvordan jeg reagerte på ketolysen. (Fulgt etter boka)
Ønsker deg all LYKKE TIL
|