Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-08, 19:12   #49
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Kun vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Den konklusjonen er jeg ikke enig i. Hva er dessuten moderat? Dersom man i utgangspunktet tåler det, kan det gå helt fint i ny og ne, men om man finner ut at man reagerer på det, så viser det seg at det brukes i utallige ferdigmatprodukter, godteri (for dem som bruker det... ), medisiner, stekemargariner/oljer, kosttilskudd og som erstatning for meieriprodukter.
Det brukes som dyrefor i store mengder, i morsmelkerstatninger, osv.
Det påvirker stoffskiftet negativt, med alt hva det fører med seg, det klusser med hormoner; det er f.eks. noe tibetanske munker spiser nettopp for å dempe seksuallysten; det gir masse luft i magen, osv.

Man må selvfølgelig velge for seg selv, men det er greit å vite at det i det minste ikke er så sunt som det har blitt sagt i noen tiår nå. Ikke er det miljøvennlig heller! Det er sterke markedskrefter bak soyaproduksjonen og salget av alle soyaprodukter. Og det kan det jo være greit å ha in mente...

Har lenge slitt med allergier som jeg ikke finner ut av, og det slo meg plutselig: kan det være soya? Ifølge artiklene du linket til tilsettes soya i en hel drøss med matvarer det aldri ville falle meg inn inneholdt soya. Det kan i så fall forklare at det er så vanskelig å finne noe logisk mønster i hva jeg reagerer på. Kan jeg spørre hvordan du selv fant ut at du ikke tåler det? Er det mulig å teste seg for dette? Er vanskelig å gjennomføre en provokasjonsdiett når man ikke har et basiskosthold man tåler som utgangspunkt.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat