Tråd: Kolesterol
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-05, 00:28   #14
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Synes du dette var motiverende lesing for Atkinsere Kristian? Står jo ikke noe om lav-karbo, høy-fett eller animalske produkter der...?

Det som er viktigst for kolesterolet vårt, er hvor mye karbohydrater vi spiser!!

Hvorfor? Jo, fordi høyt kolesterol = høyt insulin = høyt nivå av et enzym i lever (HMG CoA-reduktase) = økt kolesteroldannelse.

Statiner (kolesterolsenkende medikamenter) hemmer det nevnte enzym, men hva hjelper det når personene gomler karbohydrater som aldri før? Kanskje de t.o.m. spiser mer karbohydrater, fordi de har fått beskjed om å være forsiktige med fett, egg og reker. Og NOE skal man jo spise også...