Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-08, 10:00   #1
Hannehk
Seniormedlem

Hannehk sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 45
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill
Exclamation

Liten gutt med stort matproblem

Jeg har en sønn. Han er 6 år og led av en mild form for refluks da han var liten. Dette har det blitt problemer av etterpå. Det har ført til blant annet at han har problemer med å tygge kjøtt og nekter å spise dette. Han har også en utrolig velfungerende brekningsrefleks som kommer frem hver eneste gang han synes noe er ekkelt. Han satte seg for eksempel på en pære i barnehagen en gang og personalet, som var lettere sjokkerte, fikk et styr med å tørke opp spye
Det som har vært det store problemet hos oss er at han ikke vil smake på noe nytt. Han er snever i kostholdet sitt. Bare noen svært få matvarer og middager han liker.
Hvordan skal vi klare å få han ut av denne onde sirkelen? Han er tynn og trenger næringen fra mat han absolutt ikke vil spise. Synes det er synd at han har utviklet et dårlig forhold til veldig viktige matvarer. Når det gjelder matvarene han faktisk spiser blir nok navnene på dem beregnet for skjellsord her i lavkarboland hehe . Jeg trenger Nanny eksperthjelp her for nå vil jeg ha et variert kosthold i gutten!

Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat