Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-08, 10:46   #3
Linn H
Seniormedlem

Linn H sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 49
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Liten gutt med stort matproblem

det eneste rådet jeg kommer på er å kamuflere matvarer som han ikke liker inn i andre som han liker hvis du forstår hva jeg mener....satt og så på Opera her en dag og da handlet det om folk som var veldig sære i matveien.
De lagde da f.eks sjokoladekake med mye forskjellige grønnsaker i , men som fremdeles smakte sjokoladekake etc.
Putte grønnsakspure inni kjøttkakene. Lage mye sauser fra bunnen av slik som spagettisaus da du kan kjøre alt sammen til en masse.

Hva man liker og ikke liker er en vanesak, jeg spiser nå mange ting jeg nok før ville rynket på nesen av. Blomkålmosen er f.eks nå familiens foretrukne tilbehør til mange retter, men forskjellen her er jo at jeg har tatt et bevisst valg. Dette er nok veldig vanskelig å få en på 6 til å ta.
Tror det er gerd som lager Smoothies og fryser de i slike isformer..når det ser ut som is og smaker som is så går det forhåpentligvis rett ned

ta f.eks 100 g bringebær eller jordbær,2 egg, litt olje pluss kanskje litt fløte så har du en god is!

Lykke til!

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat