Sv: Oljen i fetaosten
Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.
Uff, jeg går glipp av så mye ved å bo på vestkanten av Oslo ...
Nei, det gjør du ikke! Nå vet ikke jeg nøyaktig hvor på "vestkanten" du bor, men akkurat nå bor jeg mer vest enn jeg noengang har gjort før , rett ved Frognerparken - og her er det TO tyrkersjapper som selger fersk fetaost i gåavstand herfra, en nærmere Majorstuen og en nærmere Frogner. Gidder jeg å gå littt lenger er det enda flere slike butikker rundt her...
Før bodde vi på Bislett (for noen vestkant, for andre midt mellom vest og øst...), og der var det da to slike tyrkiske grønnsaksbutikker i samme nabolag som oss. Den ene av de er nå nedlagt, men den andre lever i beste velgående Og det finnes flere, over hele byen.
Kanskje du ikke er så kjent i nærområdet ditt enda om du nettopp har flyttet dit? Ofte kan det jo ta tid å gjøre seg kjent med alt som ligger rundt der en bor. Ikke alle slike sjapper ligger midt i hovedgata i et nabolag heller, slik som Sultan på Grünerløkka. Om du vil, kan du si hvor du bor (i PM eller her, etter valg), så kan jeg tipse deg om slike butikker i nærheten av der du bor.
I tillegg er har jo mange av matbutikkene på vestkanten svært godt utvalg, så du finner jo alltid den opprinnelig greske fetaosten der - den er jo supergod. Bare se etter den som heter Olymp (+en annen, husker ikke navnet dens) og sjekk at den er importert fra Hellas - da er det ekta vare.
Så det finnes Fetaost -muligheter her vest også, fortvil ikke!