Syk av melk?
Jeg lurer på om det er noen som har noe forskning å vise til eller personlig erfaring med intoleranse mot melk, ikke melkeallergi altså, men uro, utilpasshet, dårlig konsentrasjon, depresjon og andre psykiske lidelser, mageplager osv?
Grunnen til at jeg spør er at min mor var til utredning hos en som er Mensendieck-terapeut og driver med Herbalife (blant annet); hun anbefaler et lavkarbohydratskosthold uten melk (og uten gluten, men det er vel ikke så mye gluten på lavkarbo ). Mamma har vært gjennom Eurodiett og har ellers levd på Lindberg-kosthold i årevis, men hun er enda plaget med konsentrasjonsvansker, mageplager osv.
Jeg er veldig skeptisk i utgangspunktet, jeg ser jo selvfølgelig ikke noe galt i et melkefritt lavkarbokosthold, men jeg skulle gjerne hatt noe å lese, eller noen argumenter for og i mot?
I følge denne damen som min mor var hos så er melkeprodukter skadelig for mange mennesker, og man kan få enorm bedring av livskvaliteten ved å kutte ut alle melkeprodukter.
Hun viste blant annet til forskning av Karl-Ludvig Reichelt fra Rikshospitalet, som mener det er en klar link mellom depresjon og melkedrikking.