Tråd: Vaske sofa!
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-08, 14:47   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vaske sofa!

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Lei en tepperensemaskin! Fås ofte hos fargehandler osv. Pass på å ta overmadrass osv i samme slengen

Opprinnelig lagt inn av Marri, her.

Hei, kan du ta av trekket så ville jeg ha gjort det og levert det til renseri. Har en 2 1/2 seters som jeg renset på Storosenteret i Oslo. Det gikk som en stor pute - pris 186 kr. Helt utrolig resultat. Ville ha brukt Nylonvask på de delene som sitter fast. Velger du tepperensemaskin må du være klar over at sofaen kan bli ganske våt fordi maskinen ikke klarer å trekke ut alt som suges dypt inni (erfaring fra lørdag)

Jeg tror ikke dere hadde påspandert dette på min sofa . Den er SLITT! Vi snakker stopp som stikker ut, jeg har funnet en butikk som selger lignende stoff i lignende farge, så det blir en kjapp lapping, og en billig og enkel løsning. (Dessuten har vi overmadrass som er ganske tynn og kan vaskes i maskin ).
Jeg har nå kjøpt nylonrens, så jeg tror jeg rett og slett tar av trekkene og går over med nylonrens når putene ikke er i! Synes i alle fall det er lurt. Det blir ny sofa så fort vi får råd til det, denne sofaen vil ikke Fretex ha en gang, no kidding! (Men den var VELDIG fin en gang i tida, og sinnsykt god å sitte i).

Takk takk for tips!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat