Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-04, 15:43   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Sorbet? Hvordan? Oppskrift?

Tror du at du får oppskrift etter å ha "skreket" til meg i forrige innlegg...????
Joda, lille venn, klart du skal få. Hva med tropisk sorbet?

Tropisk sorbet
200 g skrellet kiwi
100 g frisk mango (uten sten)
150 g frisk ananas
3 dl fruktose-lake (kok 200 g fruktose med 2 dl vann i ett min, avkjøl)
Saften av 1 sitron
1,5 dl kald vann
1 eggehvite

Mos frukten sammen med sitronsaft og sukkerlake. Pisk eggehviten nesten stiv. Rør så inn fruktblandingen. Tilsett det kalde vannet. Pass på at alle ingrediensene er godt blandet. Kjør i iskremmaskin.

Kanskje ikke den mest effektive måten å bruke opp mange eggehviter på, men en veldig GOD måte.... Du kan bytte ut all frukten med bær også - alt etter hva du liker. Jeg aner ikke hvordan dette blir med Splenda eller Stevia, som jeg har fått med meg at dere bruker. Det viktigste er jo at laken er søt, så kanskje det går bra?