Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-08, 19:05   #2
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Begynner nesten å miste motet

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg har gått ned ca. 4,5 kg på ni uker, og tre av kiloene forsvant den første uken. Etter den første uken har jeg gått opp og ned hele tiden.

Jeg vet ikke om du har lest boka til Torkil P. Andersen: "Slank med ketolysekuren" før du begynte? Han skriver på sidene 82, 83 og 84 (i min utgave) om mulige forklaringer på at vekttapet stagnerer. Der kommer han bl.a. inn på:
- ketolysetablettene er viktige for fettforbrenning
- viktig å drikke mye væske
- for stor andel protein i forhold til fett vil bremse vekttapet
- proteiner til hvert måltid er en fordel
- blandede salater og varierte grønnsaker viktig
- for mye kunstige søtningsmidler (f.eks. i pastiller (- og pepsi-max?) kan stoppe vekttapet. Problemet er at noe sånn som at nedbrytningsproduktene fra en del kunstige søststoffer blir til karber som opptas fra tykktarmen og da kan det bli myyyye mer enn det som står på pakken
- toleranse for karbohydrater er individuelt, det gjelder også reaksjonen på kunstige søtningsmidler
- mosjon kan føre til økt muskelmasse som gjør at vekten midlertidig ikke går ned
- at man bør bruke stix og sjekke om man er i ketose hvis vekttapet stopper

Hvis du ikke har boken, vil jeg anbefale å få tak i den. Jeg synes det er kjempenyttig å lese - om igjen og om igjen - både til nytte og inspirasjon.

Jeg ville nok i alle fall prøvd å kutte ned på pastiller og pepsi-max, tror jeg.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat