Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-08, 12:36   #5
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: En drøy uke på kur..Nå står alt stille!!

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Fortsett som du har gjort du, så vil nok vekta gå nedover.. Men prøv å ikke stresse så fælt med vekta, stress virker negativt på vektnedgang.. Lykke til!!!

Signerer denne jeg. Synes maten din ser fin ut, skulle ikke være noe i veien der. Men det ER viktig å ikke stresse. Stresshormoner fører til fettlagring. Tror nok at den viktigste biten for oss alle sitter "mellom øra." Vi må lære oss å la kroppen jobbe med dette i sitt eget tempo. Jeg vet med meg sjøl...at jeg brukte ikke akkurat bare tre måneder på å LEGGE PÅ MEG 35 kilo heller, liksom. Så det er bare greit at kroppen trenger litt tid på å ta det av igjen. Huden skal jo rekke å følge med også, så vi ikke får masse rynker og laus-skinn som slenger rundt.

Jeg har spist ketolysekost i 17 måneder nå, med noen pauser innimellom hvor jeg har spist litt mere karber. Tok den første pausen etter ca 6 måneder. Men jeg har bestemt meg for at dette er en livsstilsendring. Jeg har ikke tenkt å begynne å spise "normalt" igjen etterpå, for det var jo det som gjorde meg syk og feit i utgangspunktet. Derfor stresser jeg ikke med vekta. Jeg veit jo at det går nedover. Kroppen bestemmer sjøl hvor mye og hvor fort.

Du kan føle deg trygg på at dette går rette veien. Stol på kroppen din du, og stol på magefølelsen når du kjenner at du føler deg lettere, friskere og mer opplagt etterhvert. Sjøl er jeg hellig overbevist om at menneskekroppen fungerer bedre når den får energien fra ren mat, istedet for masse karbohydrater og raffinerte halvfabrikata. Jeg har ihvertfall fått en betydelig bedre helse og allmenntilstand på dette kostholdet. Smerter og betennelser i sener og ledd er forsvunnet som dugg for solen, og jeg gikk på MASSE medisiner for dette, FØR ketolyse. Humøret er mye bedre og ikke minst JEVNERE; jeg slipper de store slitsomme humørsvingningene, jeg sover godt om natta (har hatt søvnproblemer hele livet) og våkner frisk og opplagt tidlig om morran, (JEG...som tidligere var kronisk B-menneske...heh...) Dessuten har jeg utrolig mye mer energi hele dagen igjennom. Det er så mange positive "bivirkninger" at vektnedgangen blir bare som en ekstra bonus, hvis du skjønner.

Ang. at du er sulten på kvelden: SPIS! (Spis når du er sulten, rett og slett. Stopp å spise når du ikke er sulten lengre.) Du må ikke tenke på at det må være sånn "kveldsmat-type mat", hvis du skjønner hva jeg mener... Jeg er også sulten på kveldene, og spiser ofte et skikkelig kjøttmåltid med fløtesaus kl 23. Spiller ingen rolle NÅR du spiser, fettforbrenninga går kontinuerlig hele døgnet på ketolyse. Jeg spiser aldri frokost, for da er jeg ikke sulten. Har aldri vært sulten om morran, jeg.

Et spm til: tar du ketolyse-kosttilskuddene? Håper det, for de vitaminene og mineralene hjelper til betraktelig på vekta. Helt uunnværlige.

Ting som KAN bremse vektnedgangen din: bær, (selv om det står i ketolyseboka at vi KAN spise enkelte sorter bær, så er det ikke alle som tåler det. Jeg kan IKKE spise bær)...Nutrilett-barer, Atkins-barer o.l., tomater, kremfløte, suketter og andre kunstige søtningsstoffer. Vær ekstra OBS på Bon Aqua-vann med fruktsmak, det inneholder UHORVELIGE mengder karbohydrater. Drikk Farris BRIS hvis du vil ha vann med smak.

Massemasse lykke til videre!
Beste hilsen fra Nicpins

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 04-07-08 kl 13:19.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat