Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-08, 17:53   #5
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade fra Sukkerfritt, mindre enn 0,5 g karb pr 100 gram?

Hei
Den er søtet med maltitol. Et sukkeralkohol vi kan trekke fra på karbeinnholdet - slik jeg forstår det er det i alle fall ikke mere enn 2g per 100g - kopierer inn innholdsfortegnelsen.

Bare vil advare om at en del reagerer på maltitol. Så det kan være lurt å begynne forsiktig og avvente hvordan magen liker det jeg lærte det en litt tung vei...

Lykke til, håper det smaker og at magen synes det er greit

Sitat:

Sukkerfri Mørk sjokolade

Nettovekt: 75 g.
I alle våre sjokolader har vi erstattet sukker med Maltitol, som er et naturlig søtningsstoff som utvinnes av korn. Maltitol gir betydelig lavere energi enn sukker, er tannvennlig, glutenfritt og har ingen farlige bivirkninger.
Ingredienser: Søtstoff (maltitol), kakaomasse, kakaosmør, inulin, emulgator (lecitin) og aroma (vanillin).

MIN. 50 % KAKAOINNHOLD

Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 455kcal, Protein 6 g, Karbohydrat 50 g (hvorav sukkerarter <0,5 g og sukkeralkoholer 48 g), Fett 34 g.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat