Sv: En drøy uke på kur ... Nå står alt stille!
Så lenge du totalt sett holder deg innenfor rett antall kh pr dag, er det i utgangspunktet ikke noe i veien for å ta seg en Atkinsbar i ny og ne. Men vi mennesker er jo forskjellige - noen kommer ut av ketose av å spise slike barer, andre reagerer negativt på kunstig søtning, tomater, bær eller andre ting. Men vet du hva? Jeg tror du først og fremst skal fokuserer på å stresse litt ned - ikke vær så redd for at du gjør noe galt, slik du har beskrevet det vrkrer det som du gjør alt riktig! Du går ikke opp i vekt av en Atkinsbar, og om det skulle vises seg at slike er partystoppere for deg, er det en erfaring kroppen din tåler helt fint uten de store utslagene (oppgang) på vekten. Jeg vet veldig godt hvordan det føles å fryktelig gjerne ville gå ned i vekt, og hvor nærmest fortvilet man blir når resultatene ikke kommer med en gang. Så begynner man å stresse, tvile og stresse mer. Og kanskje ende med å gi opp. Og begynne på en ny kur, med samme resultat. Ikke gjør det! Du har ikke så mye du skal gå ned, og da vil det gå senere en med dem som skal ned dobbelt så mye. Mitt råd til deg er å fortsette med kost og trening slik du gjør, evt med innslag av en Atkinsbar, og rett og slett ikke tenke så mye mer over det. Selvsagt er det lettere sagt enn gjort, men jeg hvis du klarer å slippe taket litt, slipper kanskje kroppen noen kilo også.. La kroppen jobbe litt uten hodet en stund, fokuser heller på helsefordelene ved kostomlegging og trening, så VIL resultatene komme etter hvert!
Masse lykke til
|