Sv: Kosthold og fibromyalgi?
Tusen takk for oppmuntring og forståelse!
Har nok vært i gjennom det meste for å finne ut av om hva jeg tåler og ikke tåler. Problemet er sammmensatt, en god dag kan jeg spise alt, en dårlig tåler jeg ingenting. Samme for aktivitet; begynner med friskt mot, noen dager går det strålende, andre dager må jeg gi tapt etter få minutter og er ødelagt i opptil dager etterpå.
Har i følge min revmatolog hatt fm siden førskolealder. Dette i tillegg til en del andre diagnoser, slitasje og skader opp igjennom årene (uff, er bare 41, altså!), gjør at kroppen min ikke er min beste venn for tiden, akkurat. Da hjelper det ikke med ca 20 kg overvekt, heller.
Har måttet bytte lege, og den nye er heldigvis veldig positiv til lavkarbo. Han har lovet meg hjelp og støtte, men er av den mening at bare jeg går ned 20 kg, vil jeg få et nytt liv!
Vi får nå se på det, overvekten kom jo ikke akkurat først!
NAV sendte meg på rehabilitering for å få en uttalelse. Rådet om å gi meg tidsbegrenset uførestønad ble blankt oversett, så nå må jeg igjennom yrkesrettet attføring, om ikke annet enn for å få en restarbeidsevne- avklaring. Problemet er at jeg blir dårligere enn på flere år av bare intro- kurset! Det skal ikke være lett!
|