Sv: Dr.Torkil! Ferie og ketose...
Det er ganske lett å spise lavkarbo selv om man er på ferie. Når du reiser har du jo allerede holdt på i 3 uker, og da vil du kanskje allerede ha fått noen aha-opplevelser på hvor bra man føler seg på lavkarbomat, og hvor enkelt det er å bytte ut karbohydrater med fett.
I italia har de mye god mat! Masse god olivenolje, gode skinker, pølser, oliven og for ikke å snakke om ett glass rødvin en gang i blandt. Italia er så mye mer enn is, pasta og pizza! Bare sjekk en matbutikk, og se forskjellen på utvalget der enn her i Norge. 
Spania blir kanskje lettere? Det var veldig lett når jeg var i Spania, men jeg lagde jo mesteparten av maten hjemme hos moren min. Egg & Bacon, pølser og grønnsaker, mye godt kjøtt i ferskvaredisken har de også. Når jeg spiste ute, bestilte jeg mye god mat, valgte de feteste kjøttmiddagene og fråtset i god saus (jeg blåste i om de hadde puttet litt mel i den) og lot være å spise ris, poteter og brød.
Jeg koste meg selvfølgelig med en øl i ny og ne, og smakte på brødpudding en gang. Det var jo tross alt ferie. Men det jo er viktig å huske på helsen sin selv om man tar ferie - helsen tar ikke ferie.
Lykke til - og ha en riktig god ferie! 
|