Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-08, 17:04   #23
smilefjes
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hjelp - ketosen min rømmer ...

Det er bare sånn det er, Areola, det er vondt og vanskelig å snu matvaner

Men jeg har funnet ut at det ikke nytter for meg med ting som i prinsippet skulle gått greit hvis jeg skal holde ketosen i orden. Og med en gang den ryker så blir jeg jo så sulten og slapp og deppa, og vekta begynner å tikke opp og ikke ned...

Så da vet jeg at det er å kjøre full psycho modus - ikke noe i munnen som jeg ikke har full kontroll på... Kun mat fra restauranter hvor jeg klarer å forsikre meg om at marinaden ikke inneholder sukker, osv osv. Det er masete, men følelsen av at ketosen virker er så god at det er verdt det.

Også kan man jo lage mye godt da. Nå har jeg nettopp puttet bringebær-is i fryseren etter egen eksperimentell oppskrift - det skal være godteriet mitt den neste uka, avløst av tomat med mozzarella eller brie og paprika.

Også unner jeg meg det lille halve glasset med v in oftere enn jeg ville gjort ellers hvis jeg vil kose meg.

Og sånn går dagene og kiloene - en etter en, sakte men sikkert.

Og det er greit - jeg har god tid - jeg skal leve på den maten her 4ever likevel jeg :-)

smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat