Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-08, 13:49   #2
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvorfor kalium??

Ja, det er nok lurt å vente med å dosere til du vet mere.

I boken til Torkil finner du jo informasjonen om kalium på s. 55. Her står det bl.a.: Kalium har stor betydning for de kjemiske reaksjonene inne i cellene, muskelveksten, hjertet og nervesystemet. … … De første ukene av ketolysekuren mister kroppen en del kalium, som erstattes med natrium. … … Kaliummangel viser seg i hjertebank, svakhet i muskkler og forstoppelse. … … Kalium kan i samarbeid med kalsium og magnesium forhindre eller avhjelpe leggkramper.

Har du boken? Hvis ikke, kan du jo kjøpe startpakken med bok, ketolysetabletter og stix fra www.ketolyse.no?

Fordelen med å kjøpe ketolysetablettene er jo at du da får i deg det du trenger, i riktig dose og kombinasjon. (Og slipper både å lyve og lure .)

Dagsdose for kalium, iflg innholdsfortegnelsen på ketolysetablettene, er 560 mg pr dag - fordelt på morgen og kveld. Det kan jo være en ledetråd.

Men så er det jo et spørsmål om samspillet mellom kalium og andre stoffer som inngår i prosessen i kroppen - vet du nok om dette til å sette sammen "din egen pakke" av vitaminer og mineraler?

Det er jo tre sorter ketolysetabletter som inngår i pakken man kan bestille på internett. I den som har kalium (som skal tas morgen og kveld) inngår bl.a. to sorter B-vitaminer, kalsium, kobber, mangan og krom. I de tablettene som skal tas til lunsj og kvelds er et andre, viktige stoffer.

For meg virker alt dette som et veldig komplisert puslespill og vanskelig å sette sammen på egen hånd hvis man ikke er ekspert. Torkil skriver f.eks. på nettsiden til ketolyse: Kalsium utskilles i urinen i forbindelse med ketolysekuren og er derfor tilsatt kromtabletten for å opprettholde kroppens kalsiumbalanse. Krom + kalium + kalsiumtablettene tas morgen og middag. Det er viktig at de ikke tas samtidig med selentabletten som skal tas til lunsj, da opptaket hemmes hvis begge tablettyper tas samtidig. (!)

Det er sikkert mange flere slike forhold der et stoff påvirker virkningen av et annet. Jeg følte i alle fall at det var tryggest å kjøpe "ferdigpakken". Så supplerer jeg med bl.a. Omega 3/fiskeolje, som Torkil anbefaler hvis man ikke spiser fet fisk flere ganger i uken.

Sist redigert av Løvetann : 13-07-08 kl 13:52. Årsak: endret kalisum til kalsium;-)
Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat