Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-08, 20:24   #6
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Bøker om nybakte mødre, barn og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Jeg skal gi bort en bok til en venninne som er gravid, og hadde håpet å finne en morsom og kul bok! Kikket på "Heia mamma!" av Anne Lindmo og Helle Vaagland, den ser jo oppegående og vittig ut - noen som har andre tips?
Den trenger ikke å være på norsk - engelsk er også bra!

En kompis som snart skal bli pappa sier det er mange morsomme pappa-bøker der ute, men at det er vanskelig å finne noe kult for mamma; det er mest triste og tørre bøker om hva som skjer i kroppen, hva som er best å gjøre, om amming osv... Jeg ønsker å kunne gi bort noe som er litt kulere!

Anyone?

Jeg synes Anna Wahlgrens "Barneboka" er bra - og gir svar på det meste angående svangerskap, fødsel, barn fra 0-17 år. Wahlgren er en dame som ikke er snusfornuftig, men klok og tøff. Hun har en realistisk filosofi som klarer å kombinere førsteklasses omsorg for spebarnet med frihet og trygghet for mor.
Den røde innbundne utgaven fra 80-tallet (stor bok med morsomme små illustrasjoner) er mye mer lettlest enn de senere. Kanskje den kan skaffes fra et antikvariat?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat