Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-04, 17:06   #7
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av MHM

Har du reaktiv hypoglykemi? Da er isåfall ditt insulin litt vel aktivt, og kan kjøre blodsukkeret kraftig ned dersom det går for lang tid mellom måltidene. Vanligvis har vi motreguleringshormoner (glukagon, kortisol, adrenalin, veksthormon) som forhindrer for lavt blodsukker, men hos de som har reaktiv hypoglykemi går blodsukkeret for lavt likevel. Kan nesten høres som du lider av dette. Noen blir jo ekstra energiske ved å spise lite (gjelder ikke de med reaktiv hypoglykemi), andre "faller i koma" som du beskriver, og atter andre blir agressive (jmf utskillelse av adrenalin ved synkende blodsukker).

Reagerte på det du sier om å være aktiv ved å spise lite:-)
Det har virkelig noe med spisemønsteret mitt å gjøre. Kunne gjerne gå hele dagen uten å spise før det var langt utpå ettermiddagen,hadde aldri problemer med det. Jobbet alltid best uten mat,for når karbosenene var inntatt orka jeg nesten ikke reise meg av stolen. Gjesp gjesp.
Selvfølgelig fungerer det bedre nå som jeg spiser annen mat,mye proteiner og fett og lite karbohydrater.
Men jeg lurer på om du har mere å fortelle om årsaken???
Kan en virkelig være født sånn???
Min 10 år eldre søster sier jeg er født lat,satt i barnevogn til jeg var 4 år. (men etter et atkins relatert kosthold forsvant den typiske melkesyrefølelesen i oppoverbakke f.eks. Nå er det ikke noe problem lengre. For 2 år siden grua jeg meg for hver bakke jeg måtte gå i.Det er en saga blott)

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat