Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-08, 18:35   #11
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hva slags bacon bruker dere?

Jeg vet. Jeg reagerer nærmest allergisk på sukker, så her er det ingen tvil om hva jeg har fått i meg i ettertid..

- Gilde har sukker i seg.
- Den First Price, med flere pakker i ett, har sukker i seg.
Mange har sukker/glukose (verre en sukker)/dextrose i seg. Dessverre!

Maange kjøttprodukter har sukker i seg. Gilde er av de verste generelt... Finsbråten en av de beste.
Pålegg eller pølser av kylling/kalkun er verstinger, de har ALLTID noe sukker i seg - ma.o. fy-fy på lavkarbo.

Jeg har ofte tenkt på det, at det er rart at selve symbolmaten på lavkarbo, BACON, som regel har sukker i seg....det er jo litt paradoks når man liksom skal leve lavkarbo?

Er det fordi de fleste ikke er klar over dette, eller?

Det aller verste med det, tenker jeg, er at det sannsynligvis skjuler seg mange Candida-resistente blent overvektige.... og når disse da begynner på lavkarbo, og kutter det meste av den maten som candidaen liker (raffinert, høyglykemisk mat, brød, sukker etc.) så får soppen trangere kår...
men når man så spiser bare litt sukker i f.ek.s bacon/pølser i et ellers lavkarbo (og dermed anti-candida) kosthold, så blir reaksjonen mye sterkere enn den var før til og med, og da kan man bli veeeldig dårlig. Ikke minst så vedlikeholder man denne soppen i kroppen ved å hele tiden gå og få i seg litt sukker, selv om man lever lavkarbo...

(Jeg burde kanskej ikke gå og tenke på sånne her ting....)

Sist redigert av Paradis-Oscar : 22-07-08 kl 18:41. Årsak: ch-ch-changes
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat