Sv: Kan noen hjelpe meg litt?
Opprinnelig lagt inn av Sophie, her.
Jeg er ny her og trenger å gå ned 4 kg.
Forstår på det jeg leser at ketose ikke er noe når man skal ned så lite som meg, men hva med generell lavkarbo da?
Ser jo at dette kostholdet er karborikt og ikke sunt. 
Hvis jeg spiser litt mer type egg/bacon/omelett varianter til frokost lunch, kan jeg innimellom velge rugsprø eller havregryn da?
Kutter ut potet/ris/pasta og kjører mer på rent kjøtt/fisk og grønnsaker
Kutter ut halvfabrikata og poppcorn, kan jeg da beholde enkelte vinglass? (mye sosial nå i sommer).
Andre tips for forandring av mitt kosthold for å gå raskest og smertefritt som mulig ned 4 kg? Normalt aktiv med små barn og full jobb (stillesittende) i tillegg jogger/går jeg ca 20 min tre ganger i uken.
Takker så masse for hjelp til hva jeg bør spise. 
Jeg vil nok anbefale deg generelt lavkarbo...noe jeg betrakter som sunt uansett om du skal ned eller ikke. Feks Fedon Lindberg.
Jeg vil anbefale deg å lese en av bøkene hans uansett...for dette er et kosthold for livstid, som du vil ha mye glede av å kunne noe mer om i tillegg til å vite hva du gjør og hvorfor nå....Eller det samme om du velger feks Atkins...
Og det du foreslår over her mener jeg er bedre enn det du nå spiser uansett men husk...jo flere raske karber eller karber...jo mindre usunt fett. Fiskefett er bra uasnett. Noe vi som regel får for lite av.
Med vin antar jeg du går saktere ned, men antagelig vil du miste litt vann den første tiden alikevel...Du veier ikke mye og skal ikemye ned iflg deg...andre ville tenke at du ikke skal mere ned. Kan forstå "magekiloene " etter fødsel...er det lenge siden siste fødsel? Det går seg stadig til vet du...
Uansett å gå over til lavkarbo tror jeg er sunt for alle.
Lykke til 
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
|