Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-08, 13:35   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan hjelpe meg, som kanskje vet?

Hei! Det er klassiske karboabstinenser som du beskriver. Dette skjer for de fleste i større eller mindre grad i en såpass drastisk omlegging av kosten. Man kan bite tenna sammen og stå løpet ut, og det får de aller aller fleste full uttelling for, i form av vekttap og økt energi.
Om du synes denne overgangen er vanskelig, så kan du jo prøve å trappe ned på raske karber over en periode for å få overgangen mykere. Kutte ned på brød, ris, pasta, sukker etc, til du er på ketogent nivå. Jeg gjorde det litt på den måten, og jeg hadde moderate plager.

Det er HELT ESSENSIELT å drikke nok vann! Dette kan jeg ikke få sagt mange nok ganger, ketose er en dyrbar forbrenning og har en vanndrivende effekt, så man bør drikke så mye vann man kan, om du klarer å få i deg et minimum av to liter rent vann om dagen så er det kjempebra! Du behøver ikke å bøtted ned på alt på en gang, men drikke litt hele tiden. Det er mange andre grunner til at vann er viktig, det er med på å skylle ut avfallsstoffer, noe kroppen kvitter seg med i stor grad når man kutter ut sukker og stivelse og spiser ren mat.

Om du har spist magert før så trenger kroppen en viss omstilling til fet mat. Det går seg til, men kan i en overgang oppleves ubehagelig i form av diaré o.l.

Lykke til

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat