Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-08, 23:53   #1
Anka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 49
Innlegg: 81
Anka er på en erverdig vei

Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza!

For over 10 år siden var min kjære og jeg i Wien der spiste vi en fantastisk god pizza som har blitt kopiert hjemme i ettertid. Den er super som lavkarbo og siden jeg har fått så mange gode oppskrifter fra dere her så kan jeg jo ikke sitte hjemme og ruge på denne...

Rustica pizza

Benytt den pizzabunnen du synes best om, jeg bruker denne. (Husker ikke hvem som skulle vært kreditert for den, men det kan vel noen hjelpe meg med??)

9 ss soyaprotein
3 ss kruskakli
5 ss rømme
4 egg
100 g smøreost
2 ts bakepulver
3 ss olje
4 ts johannesbrødkjernemel

Alt blandes og helles over på en bakeplate med bakepapir.

Stekes på 200 c øverst i ovnen i ca 10 min til den har fått en gyllen farge.

Hvile litt før dette fyllet legges på:
Ketchup + litt krydder
Masse ost i skiver (jeg bruker gjerne Norvegia, Cheddar og Mozerella kommer ann på hva jeg har)
1 pakke kokt skinke (250 g?)
1 løk
1-2 pakker bacon

2-3 fedd presset hvitløk
smeltet smør

Ruccola
Salsa
Rømme

Smør litt tomatketshup på bunnen (jeg bruker Idun uten sukker), krydre litt med piffi krydder e.l., legg så osteskiver oppå, deretter kokt skinke (tett i tett), så løk i skiver og bacon på toppen. ¨

Stekes på 225 c, øverst i ovnen til den er ferdig (ca 8-10 min).

Hell så over smeltet hvitløkssmør. Hvis du orker lukta så pleier jeg å helle det over pizzaen litt før den er ferdig og steker videre, men da lukter det ganske bra i huset etterpå (tiltross for vifta på full effekt...), men det er absolutt verdt det!!!

Serveres med ruccolasalat på toppen, samt salsa og rømmedressing (rømme med hvitløk, salt og pepper er topp). Denne er kjempe god og det beste av alt kjapp og lett og lage!!

Håper flere kan ha glede av den!

__________________



Mars 08: 88,4 - 25 april: 86,4 (v/ ketolysestart)
09 mai: 85,2 24 juli: 83,2 31 juli: 82,5 Min journal

Sist redigert av Anka : 26-07-08 kl 18:48. Årsak: Er det mulig??? Jeg hadde jo glemt ost!!!!
Anka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat