Sv: Kan noen hjelpe meg litt?
Hei! Jeg bare hiver meg innom for å høre hvilket bacongull du spiser? Jeg spiser masse av det som heter "baconsvor" (kommer i små brune poser a 45 gr), og inneholder tilnærma ingen karber. Så veit jeg at det er noe som heter bacongull som inneholder 2 karber pr 100 gr, som er litt mer krydra. Det også kan jeg spiste litt av. I tillegg er det vel noe baconsnacks som er som potetgull for å regne.
Pass på at du spiser det riktige baconsnacks-produktet, flere som har gått seg bort der.
Jeg synes forøvrig at du skal kjøpe boka til Fedon, og legge om til Fedonkosthold. Da spiser du ren mat, og kan spise litt potet/pasta/ris, men i hovedsak kjøtt eller fisk, og masse grønnsaker. Fedon er heller ikke så fettfokusert som vi som spiser ketogen kost. Ikke er Fedon så opptatt av å telle karbohydrater heller, tallerkenmodellen er kanskje lettere å følge når du skal ned 4-5 kilo.
Jeg gikk på Fedon i et halvt år for tre år siden og gikk ned 20 kg. En dag kunne da se sånn ut:
Frokost: To fiberknekkebrød, to kokte egg, en tomat, 5 cm agurk
Lunsj: Kyllingsalat
Middag: Laks, brokkoli, litt ris
Kvelds: Fedonmüsli med yoghurt (0% sukker)
Jeg fokuserte ikke på fett eller karber, men forsøkte å følge tallerkenmodellen fult og helt. Jeg tok gjerne en øl eller et glass vin innimellom, og koste meg med mørk sjokolade eller nøtter i helgene.
Hold oss gjerne oppdatert!