Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-08, 13:12   #13
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Har alle fått masse energi av larkarbolivet?

Jeg la om til lavkarbo for ca 3 år siden, for å gå ned i vekt og få bedre helse. Har i mange år vært overvektig og "utbrent".

Men jeg har bare fulgt lavkarboprinsippet hjemme, med grunnmaten. Det vil si at jeg med hyppige mellomrom i forskjellige sosiale sammenhenger har skeiet ut, "fordi jeg fortjente det" liksom. "Belønningen" for denne inkonsekvente livsførselen har vært fortsatt overvekt og dårlig helse.

Mannen min har fra sidelinja lattermildt overbærende registrert at jeg gang på gang etter disse utskeielsene kommer med overraskede bakrus-utsagn som: "Jeg tror ikke jeg tåler brød, jeg" eller "Jeg tror ikke jeg tåler sånn søt mat, jeg".

Jeg startet på ketolysekuren midt i juni i år. Tar ketolysetablettene + ekstra kosttilskudd, bl.a. omega 3/fiskeolje. Energinivået mitt er steget dramatisk på dette kostholdet! En nær venninne betegner forandringen som "et under" og sier at jeg nærmest har "stått opp fra de døde".

- Før måtte jeg hvile etter handleturen, nå går jeg som oftest rett på utpakking og matlaging.
- Før satt jeg som oftest i sofaen hele kvelden, nå er jeg mye i bevegelse og gjør ting nesten hele tiden.
- Før turde jeg ikke sykle meg en tur, fordi jeg var redd for å ikke orke hjemveien. Nå sykler jeg nesten hver dag uten nevneverdige problemer, også bakken hjem.
- Før så jeg i dagesvis på at plantene visnet i vinduskarmen, nå vanner jeg dem når jeg ser at de henger med hodet.
- Og attpåtil blomstrer seksuallivet som det ikke har gjort siden jeg var ung (og kanskje ikke engang da).

I løpet av de siste ukene har jeg bare hatt noen få dager der jeg har følt meg mer defensiv og sliten, og det tror jeg skyldes overbelastning fra dagen før …

Så jeg anbefaler ketolyse til alle som er interessert og motivert for det. Jeg har fått så mye uttelling at ketolysekuren hadde vært verdt det, også om jeg ikke hadde gått ned i vekt.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat