Sv: Noen som kan hjelpe meg, som kanskje vet?
Heihei. Ser du har fått mange kjempegode svar allerede, men jeg slenger på mitt bidrag allikevel.
Opprinnelig lagt inn av missy bitte, her.
...jeg ble svimmel kvalm og følte meg ganske slått ut...
Tok du ketolyse-kosttilskuddene? De er kjempeviktige, fordi vi trenger endel ekstra vitaminer og mineraler på dette kostholdet. Man kan bli kvalm og slått ut i starten hvis man ikke får i seg disse vitaminene. Men hvis man tar dem på FEIL tidspunkt, eller blander dem, så kan man også bli litt kvalm. Dessuten er det noen som kan oppleve å bli kvalme og dårlige i opptil to uker i starten. Dette er fordi kroppen går igjennom en avvenning fra karbohydrater, og dette kan av mange oppleves som omtrent "fyllesyke". Kroppen KREVER karbo, og oppfører seg som et ufordragelig og kranglete lite barn når den ikke får det. Men det går over. Jeg jobber med narkomane, og er overbevist om at avvenning fra karbo er omtrent samme prossessen som avvenning fra stoff. Kroppen SKRIIIKER etter det, lenge. Men jeg lover deg; det går over.
...kan det være alt fettet man spiser, at kroppen ikke er vant,eller kan det være at jeg ikke fikk i meg nok væske ??
Mm. Kombinasjonen av lite vann og mer fett kan definitivt være årsaken ja. Men det betyr ikke at du må tenke på å kutte ned på fettet. Det er mangelen på vann som er synderen her. Det er viktig å være klar over at på dette kostholdet MÅ man drikke vann. Det er udiskutabelt. Minimum 3 liter i døgnet. Kroppens celler trenger MYE mere vann for å forbrenne kroppsfett. Men det er jo nettopp derfor dette kostholdet fungerer; fordi kroppen "tvinges" til å hente energien sin fra forbrenning av overflødig kroppsfett istedet for primært fra maten. Selv merker jeg godt hvis jeg har drukket for lite vann, for da føler jeg meg "fyllesyk" når jeg våkner om morran.
...har også gått på seroxat i en 7 år som jeg er på nedtrapping på, da man mener det er den som har gjort slik at vekta har gått så mye opp.
Har hatt lignende erfaring m et lignende preparat ja. (Men da gikk jeg IKKE på ketolyse eller noe sånt altså.) Jeg ble rett og slett kjempekvalm av selve nedtrappinga, jeg. Husj og fyttikatta. Svimmel og kvalm og helt borti natta... Tror kanskje det er en kombinasjon av mange faktorer hos deg, jeg. Avvenning fra karbo, mangel på vann og nedtrapping på Seroxat er alle faktorer som hver for seg kan gjøre deg dårlig og kvalm. Og du har jo hatt alle tre på en gang. Huff, jeg føler med deg altså, det kan ikke ha vært noe moro, nei
Synes du skal prøve på ny frisk ETTER nedtrappinga jeg. Og huske på å få i deg nok vann, og ketolysekosttilskuddene. OG være klar over at kroppen KAN oppføre seg omtrent som om den var på "avrusning" den første tiden. Men mange sier at også dette blir bedre hvis man drikker nok vann. Mye vann. Så mye du klarer. Vann vann vann! 
For min egen del vil jeg si at lavkarbokosthold har forandret livet mitt totalt. Jeg har nå spist lavkarbo/ren mat/ketolyse i 18 måneder, og ALT i livet mitt har blitt bedre. (Det at jeg har tatt av 35 kilo er nesten bare en ekstrabonus, altså, sammenlignet med alt det andre ) Jeg har fått ren hud, mye mere energi, blitt positiv og glad igjen, ser lyst på det meste, sover godt om natta, våkner uthvilt og proppfull av energi tidlig om morran, (jeg som alltid har trodd jeg var kronisk B-menneske...) godt og ikke minst stabilt humør, stabilt blodsukker, ingen flere middagslurer på sofaen (for jeg trenger dem ikke) konsentrerer meg bedre, har blitt forelska igjen... mer selvsikkerhet i sosiale situasjoner, nesten aldri hodepine, "mistet" et par allergier, penere og tykkere hår som vokser en cm i måneden, penere negler...ja ja ja, nå skal jeg slutte, altså! Men poenget mitt er at dette synes jeg du skal prøve igjen. Gi det en sjanse til, etter at du er ferdig nedtrappa. Jeg lover deg, du har alt å vinne.
Lykke til videre! Jeg heier på deg, jeg!
fra Nina
Sist redigert av Nicpins : 26-07-08 kl 14:32.
|