Sv: Kan noen hjelpe meg litt?
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Det er enorm forskjell på når man går i ketose, noen gjør det på femti gr kh om dagen, mens andre må helt ned i femten-tjue.
Jeg er helt med på det at det er vanskelig å få i seg mat i denne varmen! Sliter selv! Men da er det særlig viktig å få i seg rikelig med væske, da er det lettere å kjenne når du er sulten også.
Det høres ut som du er i ketose, og det høres ut som du har magnesiumunderskudd med tanke på det du sier om musklene, dersom du har krampelignende følelser i beina, kan det være en indikator på det. Det kan hjelpe med magnesiumtilskudd som du får kjøpt på helsekost eller apotek.
Ånden er veldig typisk for ketose, og kommer av at du skiller ut ketoner i ånden. Om du har litt sånn signalgulaktig farge på urinen er dette også typisk for ketose. Ketose kan påvises med sticks som du kjøper på apoteket eller på nettsida til ketolyse.
Jeg har nok vært i ketose ja, urinen var også slik du beskrev den. Hadde ikke kramper i musklene, kjentes mer ut som muskel"svinn"
Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.
Eplejuice??? Det er vel ikke hverken lavkarbo- eller ketolysemat? Hvis du var i ketose ville vel eplejuicen fått deg ut av den. - Trur eg, da. 
Nei, er klar over at eplejuice ikke er det riktige. Men for det føste vet jeg ikke hvilken vei jeg skal legge meg på ennå, så det er ikke noe viktig for meg om jeg er i ketose eller ikke. Jeg tror det sunneste for meg er å ligge på ett mindre lavkarbo liv enn jeg har gjort tidligere. Jeg er jo heller ikke overvektig og det er ikke mye som skal av. For det andre ble jeg virkelig syk, klarte nesten ikke stå på beina, nummeret før jeg besvimte. Jeg tror ett halvt glass eplejuice var helt riktig for meg i den settingen. Jeg trengte noen superraske karber 
MIN MENY
Dag 1:
Lunch/middag: Karbonadedeig stekt i meierismør med wok grønnsaker, sopp og cremefraice.
Kvelds: 100 gr bacongull
Dag 2:
Frokost: 2 egg, 1 påleggskinke m/majones
Middag: samme som dag 1
Kvelds: Issalat, 150g kyllingskinke med 1 ss gresskarolje
Dag 3 :
Frokost: omelett med 2 egg, 2 ss smør, 2ss lettmelk, 50g kyllingskinke og ca 3ss synnøve gulost.
Middag: 1 yoloplait (eller hvordan det skrives) med 25 mandler
Kvelds: 4 tynne synnøve gulostskiver med litt grønn paprika + 5 mandler
Dag 4 :
Frokost: 30 g røkt laks, 2 kokte egg, 20g grønn paprika, 30g agurk og 2 ss lettrømme (kjøpte lettrømme av gammelvane, skulle hatt ekte vare..) og 1/2 glass eplejuice
Lunch: 75gr tunfisk, issalat, litt agurk, 7 grønneoliven m/fetaost inni , og 2ss lettrømme
Middag: 2 ostepanetter av kylling/kalkun (sikkert ikke lovlig mat, men eneste jeg orket nå), wok grønnsaker og 1 ss lettrømme
Dag 5 :
Frokost: 2 kokte egg
Lunch: 1 smoothi og cæsar salat m grillet kylling (uten krutongene) på MacD
Middag: Kyllinggryte med crem fraice, oppskrift fra disse sidene
Jeg veide 53.6 i dag. 1.4kg ned på 4 dager

Sist redigert av Sophie : 28-07-08 kl 22:51.
|