Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-08, 23:23   #3
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Sprekk, hvor galt kan det gå?

Når man er i ketose,tvinger man som du sikkert vet kroppen til å endre forbrenningen fra en blandingsforbrenning med karbohydrater til det vi kaller ketose - der fett brukes som drivstoff. En sprekk fører kroppen tilbake i blandingsforbrenningen - og på sikt blir det vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose igjen, siden kroppen "venner seg til" at du tuller med hvilken forbrenning kroppen har.
På kort sikt vet jeg ikke hva det vil innebære ut over at du "kaster bort" tid på sprekken før og etterpå, noen går opp av en sprekk og andre stagnerer i lengre tid fordi kroppen bruker tid på å komme seg tilbake i ketose.

Jeg klarer ikke dy meg for å spørre.. men har du lyst på en softis fordi alle andre vil ha en, eller fordi du vil ha en selv (-fordi det er godt)? TRENGER kroppen din den isen? Ketolyse er ikke en kur som tillater sprekker, heller ikke om du planlegger den... så egentlig bør du, hvis du er fornøyd med vekttapet, holde fast på kuren og heller spise det som du kan og som er ketolysevennlig der du er.. det kommer nye sjanser til å spise en softis, men det er nå du er på en kur!
Uansett hva du velger, lykke til - håper du koser deg i morra