Tråd: Ang korn
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-08, 10:04   #6
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ang korn

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

Hvis det var blåbær i selve müsli-blandingen, så kan jeg forstå det høye karbinnholdet.

Tørket frukt/bær inneholder mye mer konsentrert fruktsukker enn ferske. Logisk, for vannet er jo det som forsvinner når de tørkes...

Dessuten har nærmest de aller fleste ferdig-blandinger av müsli en eller annen form for sukker/druesukker/honning i seg. Sikker på at denne ikke hadde matodextrin/dextrose e.l. i seg? 70 g karber per. 100 g var ganske høyt?

Forslag: 4-korn/havregryn (ev. blandet m hakkede nøtter) - og så tilsetter du ferske blåbær i stedet, mye mindre karber og så mye bedre!

Takk for bra innlegg...

Jo, det er rimelig høyt, og helt klart logisk når du sier det om tørkede bær. Skal se hva den inneholder, la merke til maisstivelse også...
Joda, i parentes står det at den inneholder blåbær, sukker og solsikke. Så denne var ikke bra. Var små maisflak i den. Så det blir nok 4-korn på meg også. Men synes det var høyt karboinnehold i den blandingen også, husker ikke 100%, men det var da rundt 60?