Sv: Sprekk, hvor galt kan det gå?
Vi er veldig forskjellige. Jeg prøvde meg på en karbouke (eller fem dager) for å se hvordan kroppen reagerte etter så lang tid på forholdsvis streng lavkarbo. Det var ingenting jeg savnet, men "gøy" å prøve.
Jeg spiste hva de, hehe, vanlige dødelige anser som sunt, fiberrike frokostblandinger med biola, grovt brød med brunost, melk og juice. Resultatet var opp nesten seks kg (mest vann, så klart) elendig søvn, magen oppblåst og med påfølgende ondter, vann i beina og fingrene, gjenvunnet pelsallergi (ble kvitt allergien med lavkarbo, men var hos foreldrene mine som har hund mens jeg gjorde karboprosjektet mitt, og begynte fort å snusfe og klø igjen), og det tok en del dager før jeg igjen fikk den gamla tåka ut av hodet, og blodsukkeret sånn rimelig på stell. Det sprøeste var at huden min tørket toalt ut og ble flassete og kløete, og jeg hadde tilnærmet perfekt porselenshud også før jeg la om til lavkarbo...!
Ikke verdt det, og maten var ikke så mye å rope hurra for heller. Når det gjelder ånklie karbobomber som kake og godteri og sånn, så synes jeg at lavkarboalternativene ofte er vel så gode, når jeg først lager meg noe sånt noe.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|