Starte ketolysekuren -slapp og trøtt
Hei folkens!
Jeg er ny her inne, og har noen spørsmål i forbindelse med oppstart av Ketolysekuren. Jeg har prøvd to ganger, den første gangen holdt jeg i 2 uker og den andre i en uke. Første gangen syns jeg at jeg var veldig flink, men jeg hadde ikke kjøpt boka og startpakken så jeg vet ikke helt om jeg var i ketose hele tiden. Andre gangen hadde jeg svakt rosa utslag på stixen hver dag, og jeg gikk ned ca to kilo den uka.
Det jeg ryker på er for det første muligheten til å ha noe lettvint når man har det travelt eller er på farten. Da lurer jeg på om disse Atkins-shake'ene kan være et alternativ. Jeg syns det kan være trøblete iblant å få tid til å lage omelett til frokost eller whatever, og jeg røyk andre gangen fordi jeg var mye på farten, da hadde det vært kjekt å hatt noe enkelt å ty til. (Det enkleste i boka til Torkild er kanskje avocado med fyll, men sorry, jeg liker det bare ikke)
Videre har jeg hatt problemer med å komme til den fasen hvor man får mer energi. Første gangen jeg prøvde røyk jeg fordi jeg hadde liten matlyst og VELDIg lite energi. Jeg hoppa over måltider fordi jeg ikke var sulten, men resultatet var jo at jeg bare ble slappere og slappere, og til slutt orket jeg ikke mer. Hvor lang tid tar det egentlig før man får denne energien? Når man som jeg sliter litt med å få til å lage fullverdige måltider tre-fire ganger om dagen (Jeg er ikke noe glad i å lage mat), og i tillegg blir så slapp, det blir vanskelig å gjennomføre.
Jeg vurderer å bestille noe sånn proteinshake-opplegg, for å ha i bakhånda i slike faser, er det helt fy-fy eller? Er det Atkins sin som er best i så fall? Noen som har noen innspill på det? Evt andre tips? Jeg ser det er utrolig mye informasjon her inne, og jeg kommer nok til å lese en del her inne, men hvis noen har råd og tips i forhold til dette blir jeg veldig takknemlig.
Jeg er forøvrig 39 år, veier 75 kilo og skal ned til ca 60, helst 57. Er 163 cm høy.
|