Sv: Vondt i nyrene?
Hender jeg er øm nederst i magen hvis jeg drikker for lite vann. Men det er ikke nyrene. Har hatt nyrebekkenbetennelse en gang og da holdet jeg på å krepere av ryggsmertene så jeg husker godt hvor nyrene sitter...
Jeg tror teorien om nyrene kommer av at vi skal få i oss så mye slaggstofger og fæle greier med "alt" proteinet og kjøttet vårt.
Menneh... Jeg tror egentlig de fleste av oss wspiser ca like mye kjøtt og sånt som mange andre gjør bare uten karbene ved siden av. Har aldri hørt at 200g biff er farlig hvis man har poteter ved siden av. Har aldri hørt at poteter er spesielt bra for nyrene, dermed skjønner jeg ikke hvorfor biffen blir så skummel bare fordi potetene mangler.
Er mange meninger og myter rundt forbi, men ikke på langt nær nok seriøs forskning. Vi får håpe det kommer etterhvert. Den seriøse forskningen som er gjort så langt viser jo det vi her inne vet - at dette får oss ned i vekt. Kanskje det etterhvert kommer frem at en biff er bedre enn en grandiosa også.
(Jeg kjøper ikke at de fleste høykarbomennesker spiser sunn mat med ris, potet og pasta til. Til det selges det altfor mye grandiosa og Toro produkter her i landet...)

|