Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-08, 13:29   #8
Tårnet
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2008
Tårnet har en fantastisk aura rundt segTårnet har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger en smule hjelp jeg!?

Hei! 2xmamma.
Ja det ser ut til at du har fått fin hjelp.
Jeg tenkte bare på å si at det er himla lett å lage mat med fisk, sjømat, kjøtt, nøtter, fugl, egg, smør, oljer og grønsaker!

Syntes dere i forumet ser så mye etter oppskrifter og ferdigmat. Det er nesten bare å glemme ferdigmat og korn i det hele tatt.

Jeg syntes det er litt lurt å holde seg unna kumelkeprodukter også jeg. Det smaker godt, men jeg har hørt en overlege snakke om at melken er designet for kalver som skal vokse til 500 kilo på 3 år. Han sa også at virkningene av masse melk til barn aldri er undersøkt.
Og så ser jeg på nettsiden endometriose.no at det er tusner av kvinner som plages - til dels fatalt av den sykdommen - og at erfaringene der tilsier minus melkeprodukter. (Mye av den andre anbefalte maten gir kalsium så bekymre deg ikke for det, selv om melkereklamen er så frekk å sette melk foran brokkoli og mandler. Fysj!)

Vel, med fisk, sjømat, kjøtt, nøtter, fugl, egg, smør, oljer/fett og grønsaker står man fritt. Hva har du i kjøleskapet av dette? Bland sammen med litt krydder og middagen er klar. Restene går med til frokost dagen etter, kanskje sammen med et egg og bacon av og til. Lunsj kan være en neve frø/nøtter sammen med vann - etter som hvor mye man gjør.
Venner man seg til denne kosten og ikke spiser mer enn man føler behov for, (som det står over her) selv om det kan resultere i bare to måltider om dagen, så går man sakte ned i vekt uten sult og går ikke opp igjen! Mange har funnet ut dette og det er bare å gjenta det her og sikkert.
Etter noen måneder blir ofte behovet for kaffe, røyk og alkohol svakere og man blir mindre sint og mer opplagt (blodsukkerstabilitet) - og baugettene savnes ikke etter hvert.
Bortfall av vanlig kost kan sees på som et tap i starten, når man får begrep om fordelene er det bare en gevinst.
JS

Tårnet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat