Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-08, 09:05   #10
Pocahontas
Medlem

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 50
Pocahontas er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss alle? Slik går det med meg:

Heisann alle flinkinger!

Jeg heter Marianne, er 33 år, bor og jobber i Oslo, studerer ved siden av, har en sønn på ni åg og en hund på to. Straks singlel igjen, etter fem år sammen med en fin fyr. Sånn kan det gå.
Jeg startet, skal vi se....., for åtte uker siden, og tida har gått greit. Jeg har tatt av seks kilo, og det merkes veldig godt på klær og ellers ser man det ganske godt. Målet er seks til, og da er jeg så slank som jeg ikke kan huske jeg har vært siden videregående. Det er jo et godt mål.
I starter var jeg flink til å spise proteiner, men etterhvert har jeg gått lei. Noen dager har jeg spist veldig lite, og andre dager mer igjen. Hmmm...sikkert ikke ideellt. Er nok derfor tapet har stagnert. Pluss at jeg oppdager Cavalier-sjokoladen underveis, som jeg nok tar for mange biter av i slengen. Må skjerpe meg.
Jeg spiser stort sett grønt, merker jeg. Grønt og ost. Lei egg og kjøtt, og fisk blir det for lite av. Dog skal jeg en uke til Kroatia i morgen, og da skal det bli fiskemiddager ad mass.
På jobbreise til Tromsø sprakk jeg skikkelig med å spise to pizzastykker. Spiste kun deigen på det ene stykket, men likevel. Ikke lov. Ketosen holdt, men vekten står. Samme skjedde på den andre sprekken. Var i min brors 40årslag og røyk på to kakestykker (jeg kjente jeg dreit i det akkurat da), og datt ut av ketosen i 1 1/2 dag, så var jeg inne igjen.
Vekten har nå stått stille i ett par uker, så jeg må skjerpe inn på karbsene (jeg har forresten aldri veid grønnsaker,- bortsett fra tomater og blomkål, men tar det på feelingen).
Planen fremover er å dra unna ferieuke med grei samvittighet. Dvs spise sunne salater til brunsj (trenger ikke både frokost og lunsj der nede i varmen), drikke masse vann og litt tørr vin på kveldinga, spise flere fiskemiddager og ryke på en pizza eller to (Venezia er rett over dammen, så jeg må smake litt...tynne bunner er det også) + unngå sukker som is, brus, desserter... I og med at jeg skal fly rundt med niåringen min dagen lang, regner jeg med at jeg i hvert fall ikke går opp denne uka. Selv med ett par pizza. Det kan til og med hende jeg går ned litt, da jeg vil være mye mer aktiv enn ellers i sommer. Får se. Status quo er jeg happy med.
Så: når høsten kommer og jeg er hjemme igjen, skal jeg skru opp turene mine med bikkja til å bli lenger og raskere. På den måten håper jeg å hjelpe til litt.
Hva tror dere?
Plan som holder eller er jeg altfor slepphendt?

En typisk dag er:
* frokost: vann hjemme, latte med soya på vei til jobb + ketosepille
* lunsj: salat med egg + ost + kanskje litt skinke eller kylling med litt dressing
* middag: gratinerte grønnsaker, kylling/kotelett/biff/fisk med grønt
* kvelds: litt bacon, kanskje et egg...
* tillegg: noen biter av Cavaliersjokoladen/IFA

Lykke til til alle dere andre på kuren!
Jeg vil veldig gjerne bli mer aktiv her, så vi kan sprite hverandre opp!

Marianne

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat