Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-08, 15:22   #19
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Elastica, her.

GR er så "opplest og vedtatt" at jeg har problemer med å venne meg til tanken på at et ketolysekosthold hvor kcal overstiger kcal forbrukt virkelig betyr vektnedgang. Da tenker jeg at det må skyldes at ketolysemat er så mettende at man av den grunn rett og slett spiser lite nok kcal til at man går ned i vekt av den grunn. Altså mindre kcal inntatt enn forbrukt. Det er jo kjernen i den gode gamle "face it" slankekuren. Spis mindre, tren mer.

Dette trodde jeg også, helt til jeg prøvde meg på Skaldeman i 8 uker. Jeg skrev inn alt jeg spiste i dagboken i vektklubb.no, og havnet på ca. 3-4000 kcal daglig, hver eneste dag. UTEN å trene et eneste minutt, jeg var sofagris hele perioden! Raste ned 10 kg. Så dette med kalorier kan bare ikke stemme, det må ha med å gjøre HVOR kaloriene kommer fra.