Sv: Hvorfor velger du lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Elastica, her.
Godt å høre noen si akkurat dette. 3-4000kcal er jo vanvittig. Hva i all verden spiste du da? Mye fett?
Jeg er i ferd med å bli overbevist. Men jeg tror ikke jeg klarer (tør ) å slutte å føre kcal i dagboken på GR nettsiden før jeg har gått ned de første kiloene på ketolyse. Det er liksom det ene sikkerhetsnettet jeg har hatt for å ikke legge på meg mer. Å holde meg under 2000kcal daglig.
Gud, jeg håper ketolysekuren virker. (har bestilt og starter om en ukes tid)
Den har virket på alle jeg kjenner som har klart å følge den. Lykke til! 
Jo, det gikk mye i fet mat. Jeg gjorde jo først og fremst dette for å konstatere at det faktisk funket, for folk hører jo litt mer på en om en har egne erfaringer å vise til enn det man bare har lest om. Jeg hadde jo tro på lavkarbo før jeg startet, men jeg hadde egentlig ikke trodd jeg kunne spise SÅ mye kalorier og allikevel gå ned i vekt, uten å trene noe som helst. Jeg levde altså på fløte, rømme, egg, fett kjøtt (laget bla. kjøttkaker med halvparten fett og bacon, og halvparten kjøttdeig), fete oster, helmelk osv. Smør over alle grønnsakene, gjerne også ostegratinert.
Jeg klarte ikke å leve sånn i mer enn disse 8 ukene, det passer ikke helt for meg å leve så "ekstremt", men jeg merket at det faktisk var godt for kroppen. Jeg fikk mye bedre helse og skulle ønske jeg hadde klart å leve slik.