Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-08, 12:54   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

Har hatt mange katter, men aldri behøvd å gjøre noe for at de skal bli husrene. Det er normalt noe de lærer fra mamman sin. Er de ikke husrene er de tatt fra moren for tidlig sier veterinæren min (som er katte oppdretter). Har ingen gode råd, enn å sette den i kassa ved jevne mellomrom. Det bør være det første du gjør når du får katten i hus, sett den i kassa.

Nå har jeg TO katter. Morris The Cat, rød tabby, hann, 4 år og 4 kilo. I tillegg så har katten "Mons"/"Sylvester" flyttet inn. Svart og hvit, svær kastrert hann på over 6 kg. Uviss alder. Kjælen og "snakkende". Bruker ikke kasse, men det gjør ikke Morris lenger heller, - alt slikt gjør de ute. Morris tok ham med hjem og viste ham matfatet. De er kompiser. Begge har blitt behandla med "Frontline" mot flått og creepy crawlies, og begge skal til vet. for vaksiner og ormekur neste onsdag ! Da skal vi samtidig sjekke om Mons/Sylvester (blir ikke enige om navn) har chip eller er ID merket på annen måte. Han kom til oss før ferien, tidlig i juni og stjal mat. Vi regnet med at folket hans var reist på ferie og ville være tilbake snart. Vår katt var på "kattell" i ferien, men før vi dro veide vi Mons for å se om han fikk nok mat. 6 kg. Og da vi kom tilbake sto Mons utenfor og ventet. Og hadde tatt av nesten 1 kg, - veide 5,2 kg. Nå, etter at vi har vært hjemme i 3 uker og han har flytta inn (han har funnet seg fast plass inne hvor han sover og steller seg, men er ute om natten) er han tilbake til matchvekt 6 kg +. Og vi lurer på om det er gravid hunnkatt . H*n er iallefall blitt god og rund. Vi får se etter veterinærbesøket.