Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-08, 19:40   #18
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjøre katter husrene

For en nyydelig katt, Nille!

Og, gled deg Photoscurba...det er så herrrrlig å få et sånt lite nøste i hus.
Vi fikk vår, Pjusken (ja, det var det originale navnet vi klarte å klore opp den gang...) for 4 år siden - og, han gjorde livet vårt mye rikere på en rar og god måte!

Vi fikk han kastrert og id-merket tidlig - og, han er en rolig, god, sunn kattepus som er veldig hjemmekjær, og som blir fornærmet dersom vi har vært for lenge borte etter hans smak..(kan være maks en-to dager..). Kastrerte hannkatter blir roligere - ja, sikkert individuellt, men de blir ikke interessert i å fly etter damene rett og slett...de vil heller hjem til matmor og koooose. Men, nå skjønner jeg jo at deres skal være inne, så sånn sett blir jo ikke det det store problemet i utgangspunktet.

Ang å få de husrene - Pjusken fløy under peisen vår den første tida (det skjønte jeg etterhvert på lukta....) - men, jeg satte han bare i kassa gang på gang, og han skjønte det egentlig ganske kjapt, til å være såå liten.
Lurt å kjøpe kattesand på dyrebutikk - de er dyrere, men myyyyyyyyyye enklere og varer ueeeeendelig mye lenger. Da kan du bare bruke en slags spade (med hull i - ja, du vet sikkert..) og spa opp tiss (som klumper seg i sanda - og dermed lett å spa ut) - og, dermed trenger man ikke bytte sanden så ofte - det holder bare å spa ut og fylle etter, om du skjønner. Tror faktisk det blir billigere i lengden også!

Gleder meg til å se bilde av nurket...har han fått noe navn?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand Svar med sitat