Sv: Gamle synder.... ikke synder?
Jeg kan bare fortelle deg hva det betyr for meg 
I utgangspunktet, hvorfor ble du overvektig? Hos meg, en kombinasjon av p-piller for lenge siden, svangerskap med stoffskiftesenkning etterpå og amming (der det sistnevnte ikke var oppdaget) med ukontrollert appetitt og kakespising.
Jeg har stort sett lett for å holde en vekt om jeg ikke gjør det som står over her. (gikk forøvrig ikke opp i svsk!) Så når jeg gjorde noe med pillene, med stoffskiftet og fikk et realistisk syn på spisingen (nei, man trenger ikke spise for to, det betyr ikke dobbelt!) så begynte jeg å HOLDE vekta. Med knallhard "GR" metode gikk jeg ned til mitt vanlige platå på 72kg, med ketolyse kom jeg for første gang siden 90-tallet under det. Nå holder jeg fint en 67 +/- med et vanlig medium fornuft kosthold.
Jeg spiser alltid noe fett eller protein sammen med stivelse/sukker. Men om jeg vil ha kan jeg spise litt pasta, men det er sjelden hovedmat. Det blir en del kjøttsaus og sånn. Vil egentlig tro at min mat nå er i grenseland opp mot fedon, det trives jeg best med.
Og, joa, jeg spiser jo sjoko og chips og sånn nå da, men ikke akkurat hver dag (stort sett i helger) og så veier jeg meg regelmessig så jeg ser om det behøves sjerpings. Som Atins sier, mer enn to-tre kilo opp og sjerpings!!!
Noen bøtter i seg pasta og poteter i store mengder og tåler det ikke så bra, samt det er en stor kaloribombe. Jeg vet at det ikke funker for meg for da er jeg garantert å sovne to timer senere. Krasj.
|