Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-08, 19:42   #9
~Rosa Skydått~
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 40
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Tusen takk raleksan!

Bare for å avklare noe: NEI, Jeg spiser IKKE sjokolade til vanlig, det var DET jeg så på som en synd før jeg begynte på Grete Roede. Så gikk jeg på GR og nå på keto.

Det du nevner om insulinresistens, er det noe jeg kan testes for? Det er isåfall en god forklaring på hvorfor jeg sliter så sinnsykt med vekta. For å gi et godt eksempel på det: Da jeg gikk på GR, var jeg den yngste deltakeren. Gj.snitts alderen der var ca 35-40 år. Alt lå tilrette for at jeg skulle ha det enklest av alle for å gå ned i vekt, allikevel, var jeg den som gikk ned minst på alle kursene. Det var både flaut og nedverdigende for meg personlig!

Ifølge BMI ligger jeg innenfor normalvekten, men ikke der jeg vil ligge. Jeg skal fortsette på Ketolyse, men om noen uker kommer jeg til å starte med hard trening, som gjør at jeg ikke skal kunne gå på ketolyse. Derfor vil jeg gå tilbake til Grete Roede igjen, men utifra deres svar bør jeg gjøre dette veldig gradvis, for å vende kroppen til karbsene igjen. Har jeg rett der?

Når det gjelder sjokolade for øvrig har jeg denne uken (under bryllupsreisen) spist to esker med konfekt sjokolade, og har ikke vært kvalmere eller dårligere enn dette noen gang. Så selv om jeg ikke hadde noen planer om å begynne å spise sjokolade igjen, så kommer jeg IHVERTFALL ikke til å gjøre det nå!

~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat