Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-08, 08:26   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Melkefri lavkarbo

Sitat:

Takk snille

Jeg har fått diagnosen funksjonell dyspepsi (kronisk stress-mage/magekatarr) etter nøye utredning med blodprøver, gastroskopi, røntgen og ultralyd.
Forrige runde hadde jeg 2 mnd med sterke magesmerter, et slags "sug" i magen, med tilhørende kvalme og svimmelhet, oppblåst, rapet veldig mye og hadde vanskelig for å gå på do

Begynte med aloe vera-juice, og hele greia forsvant i noen mnd, for så å komme igjen i en "ny versjon" denne gangen, det har vart i 2 uker, med kun magesmertene og dette "suget", enkelte kvalmebyger men ellers ingenting av det i forrige runde. Drikker fremdeles aloe vera-juicen.

Min mor har hatt endel av de samme plagene og har nettopp fått vite at hun er intolerant mot melkeprotein, og jeg lurer på om jeg også kan være det - derfor vil jeg prøve 2 mnd uten melkeprodukter for å se om det funker!

Jeg er litt skeptisk til vita biosa, fordi det er laget av melk, sant?
Hva var dine plager, da? Hvordan fungerer vita biosa på deg?

Er det ingenting du kan få for smertene hos legen da? Høres jo kjempevondt ut jo..
Jeg har fått diagnosen irritabel tarm, dette er vel diagnosen man får når de ikke finner ut andre ting og har utelukket alvorlige sjukdommer.
Skjønner du er skeptisk siden den inneholder melkeproteiner, så kanskje du kan prøve det hvis ikke den melkefrie perioden skulle funke, noe jeg virkelig håper den gjør, så di slipper alle smertene.
Jeg fikk rett og slett en hel del mindre vondt i magen, har sluttet å bruke det nå fordi det går så masse bedre nå på på lavkarbo, men kjenner det fremdeles. Vurderer å begynne igjen hvis smertene skulle bli verre.
Ønsker deg så masse god bedring og håper virkelig skal få slippe smertene snart. Vet dessverre altfor godt hvordan du har det..

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat