Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-05, 11:57   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Exclamation

Fugleinfluensa

Er det noen av dere som har kjøpt medisin mot fugleinfluensa? Jeg kjøpte til hele familien i går, etter oppfording fra en lege som jeg leste om på nettet. Han var opprørt over at norske myndigheter ikke skjønner alvoret i en potensiell epidemi, ved at de bare har 200.000 medisindoser på lager. Han fikk støtte av andre leger, som mente at hundretusener av nordmenn (1-2 mill) kommer til å dø dersom fugleinfluensa kommer til landet. Den sprer seg fort, og er i motsetning til vanlig influensa dødelig også for ellers friske personer. Disse legene som jeg leste om, oppfordret alle til å skaffe seg medisinen, for på den måten å presse myndighetene til å fylle opp lagrene på nytt. Man er altså solidarisk dersom man kjøper. Nå hørte jeg Folkehelsa var ute med motsvar på dette i går, men jeg har totalt sluttet å stole på det offentlige norske helsevesen, etter å ha jobbet der selv og etter å ha hatt en mor med kreft som kasteball i et halvt år. Blant annet så tror jeg ikke på myndighetene som mener at vi MÅ ha karbohydrater for å overleve... Og jeg tror heller ikke på dem når de sier at vi IKKE skal kjøpe medisiner. På samme måte som jeg ikke tror på kommunelegen vår når han for to år siden sa at det ikke var farlig å drikke vannet som man ikke kunne dusje i (var så mye lut i det at såpa ikke ble skylt av).

TENKE SJÆL!

Jeg ser på medisin mot fugleinfluensa som en billig livsforsikring, ikke hysterisk pessimisme. Ingen beskylder noen som forsikrer hus, helse og bil for å være pessimistiske. Jeg håper selvfølgelig ikke at fugleinfluensa kommer hit, men jeg vil ikke være desperat på jakt etter en medisin som ikke finnes i landet dersom et av mine barn skulle bli smittet.

Medisinen heter Taliflu, koster 250,- per person, og er reseptbelagt. Den kan også brukes for å dempe symtomer av vanlig influensa.