Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-08, 22:18   #6
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: artikkel i dinside.no

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Dessuten- karbohydrater "beroligende"? Oppfordrer en ernærningsfysiolog virkelig folk til å selvmedisinere seg med mat? Mat skal ikke brukes som noe annet enn fysisk næring!

Dama kan ikke engang sin grunnleggende "ernæringskjemi"!

Hormonet som produseres er DOPAMIN, ikke serotonin (sistnevntes forbindelse med matinntak er minimal), og det produseres først og fremst når man inntar mat med raske karbohydrater, i en langt mindre grad når man spiser trege karbohydrater.

Velidig bra info, lærte mye nytt!

Jeg visste at det hun sa her var feil, da jeg leste det - men jeg kunne ikke forklart noen andre hvorfor - annet enn å si at man blir da slettes ikke rolig av å spise karbohydrater, man blir bare midlertidig rusa og liksom 'glad og tilfreds', før man kort tid etterpå blir grinete når 'rusen' gir seg... Men nå vet jeg hvorfor også!

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Så hun er "ernæringsfysiolog"? Elller "Bimbo hvis ernæringsfaglige bakgrunn strekker seg til heimkunnskaptimene i syvende klasse, samt et påbegynt nettkurs i grunnleggende ernæring via NKI"?

Haha, gi henne inn!