Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-08, 21:03   #14
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Artikkel i dinside.no

Men om Ola Nordmann som jobber i Tine får sagt at "Melk er bra", "D-vitaminer er viktig", "Tine melk er beste kilde til vitamin D og kalsium" enten direkte eller indirekte så er det skjult reklame for Tine. Hadde ikke Tine kommet bra ut i artikkelen så hadde nok Ola Nordmann som jobber for Tine heller ikke stilt opp. Der finnes andre enn Tine-ansatte som kan uttale seg om melkens fortreffeligheter.

Kildebruken generelt sett i norske medier er skuffende dårlig, tabloide medier spesielt. Jeg leser kun Norske medier for Norske nyheter, utenriks, forskning, mm. leser jeg andre steder. Men de er ofte flinke å skjule det. Slik:

Sitat:

Karbohydrater har aldri vært farlig, sier ernæringsfysiolog og daglig leder av nettstedet SomeBody.no, Camilla Andersen, til DinSide Helse. Atkinsteorien har blitt avslørt nå, mener hun:

(min utheving)

Artikkelen er tuftet på hva Camilla Andersen fra SomeBody.no mener. De kunne like gjerne kalt den: "Derfor mener Camilla Andersen fra SomeBody.no at du bør spise karbo-mat". Det hun mener er en allment akseptert "sannhet" så hun slipper unna. Hadde Lege Torkil Andersen vært kilde til en tilsvarende dokumentert artikkel om hvor helsemessig bra ketolysekruen er, så ville nok alarmbjellene ringt hos de fleste, dessverre.

Men dette er jo en artikkel med høy ukebladfaktor, så, greit nok.