Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-08, 22:37   #15
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Artikkel i dinside.no

Jeg tror ikke jeg orker å trekke denne krangelen stort lengre enn dette innlegget, men jeg holder fast på at Camilla Andersen ikke reklamerer, og skjønner ikke at du kan påstå det. Det hun gjør er å hylle den foreldede kunnskapen hun fikk fra skolen, og, i kraft av sin stilling, hevde at den er den eneste riktige sannhet. Somebody.no er et nettsted der man fører inn det en spiser, hvorpå programmet på siden regner ut næringsinnholdet. Siden er akkurat like nyttig for de som går på lavkarbo som for karbo-disipler, så Andersens "praise the Carbs"-budskap fungerer jo ikke som reklame for siden hennes. Hun nevner ikke engang noe om at det er bra å holde øye med matinntaket, kaloritelling etc, ingenting som kan føres tilbake til siden hennes.

Poenget her er at fagpersoner på et område kan uttale seg basert på sin ekspertise, de behøver ikke nødvendigvis vise til dokumentasjon hele tiden, fem års universitetsutdannelse veier opp for det. Og du nevner Fedon og Torkil- vel, de er faktisk ikke fagpersoner på dete området, medisinutdanningen fokuserer ekstremt lite på kosthold. Selvfølgelig burde ikke dette være nok, da Andersen i denne artikkelen beviser akkurat hvor lite man kan få ut av en femårig universitetsutdanning, men det er desverre dét.

Hadde jeg skulle skrevet artikkelen ville jeg selvfølgelig faktasjekket langt mer, og i tillegg intervjuet en som mente det motsatte- som Fedon Lindberg.

Forresten, Fedon Lindberg etc. har jo gjort enkelte blundere de også.

Som dette berømte Fedon-utsagnet:

Sitat:

Brunost er godt, og man kan fortsatt unne seg et lite stykke på brødskiva. Det er imidlertid ikke det sunneste valget. Ernæringsmessig er det som å spise melkesjokolade, sier Lindberg til Dagbladet.

Uhm..Jepp. Melksjokolade inneholder jo bare nesten 100 kalorier og 14 (!) gram karbohydrater mer enn fet gudbrandsdalsost, den verste typen brunost. I tillegg til at den inneholder over 30% mindre protein, og mangler en god del del andre næringsstoffer.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat